OMAN’S CULTURAL INTERACTIONS ALONG THE SILK ROUTES

The trade routes constituted a vast communications network that transmitted far more than tradeable commodities. They carried ideas, creeds, fashions, customs and languages from one extremity to the other, much as the internet does today. South Arabians taught the Indians astronomy, philosophy, maths and astrology several centuries before the dawn of the Hellenistic Era.

English

IMPACT OF THE SILK ROADS HISTORY ON TODAY ECONOMY AND CULTURE IN OMAN

IMPACT OF THE SILK ROADS HISTORY ON TODAY ECONOMY AND CULTURE IN OMAN

After Vasco de Gama rounded the Cape of Good Hope, the Portuguese occupation of Oman’s ports and aggressive dominance of the Indian Ocean trade brought poverty where there had once been prosperity, putting the seal on an extended era when Oman’s cities were marked by sophistication and culture, by thriving marketplaces, great libraries and splendid mosques.

English

التغرودة : تقليد بدوي للشعر الغنائي

يتألف الشعر البدوي التقليدي من التغرودة من تأليف وتلاوة الرجال الذين يسافرون على ظهر الجمال عبر المناطق الصحراوية بدولة الإمارات العربية المتحدة وسلطنة عمان. يعتقد البدو أن الهتاف يسلي الفرسان ويحفز الحيوانات على المشي في الوقت المناسب. يتم ارتجال القصائد القصيرة المكونة من سبعة أسطر أو أقل وتكرارها بين مجموعتين من الدراجين في الغالب كغناء مضاد. عموما المغني الرئيسي يهتف الآية الأولى ويستجيب المجموعة الثانية.

Arabic

غناء السان في مقاطعة فو ثو - فيتنام

يمارس غناء Xoan في مقاطعة Phú Thọ ، فيتنام ، في أول شهرين من السنة القمرية. تقليديًا ، قام مغنون من نقابات Xoan بأداء أغانٍ في أماكن مقدسة مثل المعابد والأضرحة والمنازل المجتمعية لمهرجانات الربيع. هناك ثلاثة أشكال من الغناء Xoan: عبادة الغناء لملوك Hùng وأرواح ولي الأمر بالقرية ؛ طقوس الغناء للمحاصيل الجيدة والصحة والحظ ؛ وغناء المهرجان حيث يتناوب القرويون مع أصوات الذكور والإناث في شكل من أشكال الخطوبة.

Arabic

أغنية صنعاء

تعيّن أغنية صنعاء ، والمعروفة أيضًا باسم الغناء الصانعني، مجموعة من الأغاني التي تنتمي إلى تقاليد موسيقية غنية تمارس في جميع أنحاء اليمن. هذا النوع المستمد من التقاليد الشعرية المختلفة التي يعود تاريخها إلى القرن الرابع عشر ، يشكل جزءًا لا يتجزأ من الأحداث الاجتماعية ، مثل أمسيات زواج السمرة والمجال ، والتجمع بعد الظهر يوميًا للأصدقاء والزملاء.
 
Arabic

Pages

Subscribe to RSS - Maritime